2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز استفاده از انواع  کاندوم  زنانه و مردانه

طرز استفاده از انواع  کاندوم  زنانه و مردانه

کاندوم یک روش موثر در جلوگیری از بیماری های جنسی است از طرفی می تواند به فانتزی های جنسی هم کمک کند روش استفاده از انواع کاندوم را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -استفاده از کاندوم یکی از بهترین راههای جلوگیری از بارداری و ابتلا به بیماری های مقاربتی است. کاندوم می تواند حتی در صورت استفاده صحیح فانتزی های جنسی شما را تبدیل به واقعیت کرده و کیفیت زندگی شما را بالا ببرد. 


کاندوم هم زنانه دارد وهم مردانه تنوع در کاندوم های مردان بیشتر است. کاندوم های سکس دهانی ، کاندوم عروسکی ، کاندوم طعم دار ، کاندوم خاردار و ... که هرکدام کارایی خاص خودش را دارد. 

 

دستور العمل استفاده از کاندوم


تاریخ انقضا کاندوم، بسته بندی و نشان استاندارد را بررسی کنید
علاوه بر اینکه تاریخ انقضا را بررسی می کنید به این نکته توجه کنید که آیا بسته محصول در شرایط مناسبی قرار داشته است یا نه و همچنین دارای مارک صدور گواهینامه می باشد یا خیر. در صورتی که دارای مارک استاندارد باشد به این معنی است که محصول آزمایش شده است و مطابق با استانداردهای ایمنی است. 


از جهت مشخص شده کاندوم را جوری که آسیب نبیند باز کنید
بسته را با دقت باز کنید تا آسیب نبیند. معمولا روی بسته یک جهت نشانه وجود دارد که نشان دهنده مسیر باز کردن می باشد. همچنین در هنگام باز کردن از استفاده از دندان (ممکن است آسیب ببیند یا به داخل دهان بیفتد) و قیچی (می تواند باعث پارگی شود) خودداری کنید و در مورد ناخن های تیز و یا جواهرات مراقب باشید تا کاندوم پاره نشود.


کاندوم را در بالای آلت تناسلی قرار داده و تا پایین بکشید
کاندوم ها بالا می آیند. آنرا در بالای آلت تناسلی قرار داده و به سمت پایین بکشید و پایین آلت تناسلی را در انتهای کاندوم بچسبانید. با انجام این کار می توانید حباب های هوا را ازبین ببرید و مطمئن شوید که فضا برای مایع منی وجود دارد.
مطمئن شوید کاندوم به درستی تا انتهای آلت تناسلی پایین آمده است
کاندوم را پایین بکشید تا به پایین آلت تناسلی مرد برسد. اگر آلت مرد کاملا صاف باشد کاندوم به راحتی به سمت پایین می چرخد. اگر کار خود را اشتباه انجام داده اید یا مطمئن نیستید کاندوم را بیرون آورده و با یک عدد جدید این کار را انجام دهید.

 


نحوه صحیح استفاده از کاندوم تاخیری


استفاده از کاندوم تاخیری یکی از راهکارهای بسیار موثر برای تاخیر در انزال آقایان و بخصوص آقایانی که دچار انزال زودرس هستند است. باید توجه داشته باشید که طریقه مصرف آن با سایر محصولات تفاوت های اساسی دارد که در صورت عدم رعایت این موارد ممکن است رابطه لذت بخشی را نداشته باشید.

این محصولات به علت داشتن ماده بنزوکائین در داخل خود باعث بی حسی آلت مردان و بخصوص بی حسی نوک آلت که بیشترین تعداد عصب ها را دارا می باشد گشته و در نتیجه یادگیری نحوه استفاده کاندوم تاخیری باعث داشتنم یک رابطه طولانی تر و لذت بخش تر برای شما می شود.

طرز استفاده از کاندوم تاخیری همانطور که گفته شد دارای تفاوت های اساسی با محصولات دیگر است. یکی از مهمترین نکاتی که هنگام مصرف این محصول باید رعایت کنید این است که دقیقا توجه داشته باشید کاندوم را از جهت مناسب روی آلت خود نصب کنید.

علت اصلی این موضوع این است که با توجه به دارا بودن ماده بنزوکائین در داخل آن به منظور بی حس کردن موضوعی عصب های آلت تناسلی مرد، ممکن است قرادادن بر عکس کاندوم تاخیری باعث بی حس شدن ناحیه واژن شریک جنسی شما شده و در نتیجه این موضوع می تواند باعث شود که شما رابطه خوبی نداشته باشید و شریک شما از این موضوع ناراحت گردد.

یکی دیگر از مواردی که شما هنگام مصرف کاندوم تاخیری باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما قبل از تهیه این محصول با شریک جنسی خود صحبت کنید و نظر او را نیز بپرسید چرا که ممکن است شریک شما تمایلی به استفاده از کاندوم تاخیری برای داشتن رابطه نداشته باشد و در نتیجه قراردادن این محصول باعث نارضایتی اون شود.

 


طریقه نصب صحیح سایر کاندوم ها


ممکن است شما بخواهید از انواع دیگری از کاندوم ها استفاده کنید بنابراین لازم است طریقه صحیح نصب این محصولات را نیز بلد باشید. امروزه انواع دیگری از محصولات در بازار وجود دارد که شما می توانید به راحتی آن ها را خریداری و استفاده کنید.

 

کاندوم زنانه چیست

نحوه مصرف کاندوم زنانه


یکی از انواع جدید کاندوم زنانه  است که شما می توانید این محصول را از سایت آی بساط خریداری کنید. هنگام استفاده از این مدل محصول با توجه به تفاوت های اساسی که با مدل مردانه آن وجود دارد باید به نکات زیر توجه کنید.

 

بیشتر بخوانید : طرز استفاده از کاپ قاعدگی و مزایای آن

تاریخ انقضا کاندوم را به دقت چک کنید


قبل از استفاده از این محصول حتما تاریخ انقضا روی بسته را به همراه نشان استاندارد و مجوزهای آن چک کنید تا مطمئن شوید که این محصول تاریخ گذشته نباشد و تمامی مجوزهای لازم را داشته باشد.

 

 

قراردادن حلقه های ضخیم و نازک در جای خود


باید توجه داشته باشید که کاندوم زنان دارای دو حلقه ضخیم و نازک است که این حلقه ها باید درست در جای خود قرار گیرند. حلقه ضخیمی که روی این محصول وجود دارد باید داخل واژن قرار گیرد و حلقه نازکی روی محصول باید بیرون واژن قرار گیرد.

 

 

فیکس کردن جای حلقه داخلی درون واژن


با کمک انگشت حلقه داخلی محصول را فشار داده و درون واژن قرار دهید تا در جای خود محکم گردد و شل نباشد.
همانطور که گفته شد حلقه نازک مخصوص بیرون واژن است بنابراین مطمئن شوید که درست در بیرون و سرجای خود قرار گرفته است و شل نیست

 

بیرون انداختن پس از مصرف


پس از استفاده از کاندوم زنانه حتما این محصول را دور بیاندازید و مجدد از آن استفاده نکنید چرا که این محصول یکبار مصرف است.

طرز استفاده از کاندوم عروسکی

طرز استفاده کاندوم عروسکی


ذکر این نکته ضروری است که این مدل کاندوم بیشتر برای لذت جنسی و برای زوجینی است که بدنبال ماجراجویی بوده و خواهان تنوع در رابطه جنسی هستند استفاده می شود و توجه داشته باشید که امنیت آن کمتر از مدل معمولی است.

معمولا یکی از سوالات اساسی که برای استفاده کنندگان بوجود می آید این است که چگونه از کاندوم عروسکی استفاده کنیم. ما در اینجا به صورت خلاصه برای شما این مراحل را توضیح داده ایم. در هنگام مصرف کاندوم عروسکی توجه داشته باشید که سایز آن مناسب شما باشد و در سرجای خود لق نزند چرا که ممکن است در حین رابطه بیرون کشیده شود.

نحوه استفاده از کاندوم عروسکی نیز مانند سایر مدل ها شامل چهار مرحله اساسی است که در زیر به صورت خلاصه ارائه شده است.

در مرحله اول شما باید حتما تاریخ انقضا محصول را چک کنید که محصول شما تاریخ گذشته نباشد
در مرحله دوم باید به آرامی به صورتی که خود کاندوم آسیب نبیند درب شیشه ای بالای آن را برداشته و کاندوم را از محل خود خارج کنید
در مرحله سوم شما می باشد قسمت بالایی کاندوم را با دست خود گرفته و آن را روی آلت خود قرار دهید به نحوی که هوا داخل آن قرار نگیرد و باعث پارگی آن هنگام فشار نشود.

 

بیشتر بخوانید : ترس از رابطه جنسی چیست و چرا برخی از رابطه جنسی می ترسند

در مرحله چهارم شما باید مطمئن شوید که محصول سر جای خود محکم قرار گرفته است و لق نمی زند چرا که ممکن است در هنگام داشتن رابطه از روی آلت خارج شود.
ما در اینجا به صورت خلاصه روش استفاده از کاندوم عروسکی را برای شما ارائه دادیم تا بتوانید هنگام داشتن رابطه جنسی یک رابطه ایمن و مطمئن را داشته باشید.

نکته : شما به همراه خرید این محصول یک ژل روان کننده کوچک که به آن متصل است را نیز دریافت می کنید. ممکن است سوال کنید که چه زمانی باید این ژل را استفاده کرد.

توجه داسته باشید ژل لوبریکانت ارائه شده به همراه کاندوم عروسکی به منظور کاهش درد ناشی از مقاربت قرار داده شده است و شما باید پس از گذاشتن محصول روی آلت خود ژل را باز کرده و آنرا روی کاندوم بمالید. توجه داشته باشید که این ژل روان کننده بر پایه آب بوده و مشکلی در خصوص پارگی ناشی از استفاده از روان کننده برای شما بوجود نمی آورد.

 

کاندوم ویبره ای را چطور استفاده کنیم

نحوه مصرف کاندوم ویبره دار


یکی دیگر از مدل های محبوب مدل ویبره دار است  که این روزها افراد از آن استفاده میکنند و مراحل نصب این مدل نیز همانند مدل معمولی است فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که این محصول دارای یک حلقه است که در انتهای آلت و قبل از حلقه کاندوم قرار دارد و باعث لرزش و ایجاد رابطه لذت بخش برای زوجین می شود.

همچنین این حلقه نیز به صورت یکبار مصرف است و باید پس از استفاده دور انداخته شود.

کاندوم خاردار چیست

 

طرز استفاده از کاندوم خاردار


 یکی از جذابترین محصولات بخصوص برای زوج های میانسال کاندوم خاردار است. 

برای آموزش استفاده از کاندوم خاردار باید به چند نکته اساسی توجه داشته باشید. یکی از مهمترین این موارد این است که معمولا این محصول برای بانوانی پیشنهاد می شود که دارای دهانه واژن گشاد هستند و یا چندین زایمان طبیعی داشته اند. چرا که ممکن است خارهای موجود در روی کاندوم باعث ایجاد زخم در دیواره واژن شود.

همچنین یکی دیگر از نکات بسیار مهم درخصوص روش استفاده از کاندوم خاردار این است که با توجه به خارهای موجود بر روی محصول، در صورتی که طرف مقابل شما درد بسیار زیادی را احساس کرد می توانید از روان کننده های موجود استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که حتما از روان کننده های پایه آب استفاده کنید تا محصول در حین رابطه جنسی پاره نشود.

 

کاندوم تاخیری چیست

طریقه استفاده از کاندوم دهانی


یکی دیگر از مدل های جذاب که امروزه برای رابطه زناشویی و همچنین برای جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی مورد استقبال قرار گرفته است استفاده از کاندوم دهانی است.


در این شرایط که رابطه دهانی به آلت مورد استفاده قرار می گیرد لازم است تا شما طبق حالت عادی روش های زیر را انجام دهید

تاریخ انقضا محصول را بررسی کرده و به آرامی به صورتی که پاره نشود آنرا از بسته خود خارج کنید (توصیه می شود از اجسام تیز و برنده و یا از ناخن برای باز کردن بسته بندی محصول هرگز استفاده نکنید چرا که خطر پارگی محصول بسیار زیاد است و در صورتی که محصول پاره شد حتما از یک کاندوم جدید استفاده کنید)

نوک محصول را که محل جمع آوری مایع منی است فشار داده و سپس از جهت درست آنرا بر روی آلت تناسلی قرار دهید و تا انتها بکشید.
پس از برقراری رابطه جنسی محصول را بیرون آورده و در سطل آشغال بیندازید

با توجه به اینکه برای داشتن رابطه دهانی بهتر است از کاندوم های طعم دار استفاده کنید تا طعم بد محصول را متوجه نشوید و با توجه به اینکه این محصولات دارای مواد شیمیایی قندی هستند هرگز از آن ها برای برقراری رابطه واژینال استفاده نکنید چرا که خطر بیماری های مقاربتی و رشد باکتری ها در ناحیه واژن بسیار زیاد است.

هرگز از یک محصول هم برای برقراری رابطه دهانی و هم برای برقراری رابطه واژینال یا مقعدی استفاده نکنید چرا که احتمال انتقال بیماری بسیار زیاد است و باید در نظر داشته باشید که محصولات زناشویی یکبار مصرف هستند.

 

 

طرز استفاده از کاندوم دهانی بر روی واژن  (رابطه دهان به واژن)


ممکن است شما مایل باشید تا از کاندوم برای رابطه دهان به واژن استفاده کنید که البته انجام این کار نیز دور از ذهن نیست و برای افرادی که ممکن است نگران انتقال بیماری باشند بسیار راه حل مناسبی است که ما در اینجا نحوه استفاده از آنرا بصورت کامل توضیح می دهیم.

در مرحله اول سد دهانی را از بسته بندی ان خارج کنید.

در این مرحله باید قسمت تیز بالای آنرا برش دهید.

در این مرحله از بالا تا پایین کاندوم از از وسط برش دهید و به صورت یک ورق بر روی واژن قرار دهید.

انجام اینکار باعث جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی از طریق مهبل به دهان می شود و شاید رایج نباشد اما در شرایط خاص می تواند یک راهکار بسیار عالی باشد.

 

 

نحوه صحیح برداشتن کاندوم


پس از اتمام رابطه جنسی و به انزال رسیدن مرد فقط کاندوم را جدا کنید تا آلت به طور کامل خارج شود اما در حالتی که آلت مرد به صورت کامل صاف است. اکثر مردان پس از جماع و به انزال رسیدن بلافاصله نعوظ خود را از دست می دهند بنابراین پس از ارضا شدن مرد خیلی صبرنکنید تا آلت را از مهبل یا مقعد بیرون بکشید چرا که این کار باعث افزایش خطر بیرون آمدن مایع منی می شود.

اگر مجدد رابطه جنسی دارید به این نکته توجه کنید که پس از رابطه جنسی مقعد،رابطه جنسی واژن و دهان انجام ندهید و همیشه از کاندوم جدید استفاده کنید چرا که در صورت عدم انجام این کار ممکن است چندین عفونت مختلف از مقعد به واژن یا دهان منتقل شود.

 

قبل از استفاده تمرین کنید


یک ایده بسیار خوب این است که قبل از داشتن رابطه جنسی با شریک زندگیتان و قرار گرفتن در شرایطی که قصد رابطه جنسی داشته باشید چندبار نحوه نصب آن را تمرین کنید. با این کار می تواند علاوه بر اینکه طریقه مصرف صحیح کاندوم را یاد می گیرید به شما کمک کند تا هنگامی که زمان آن فرا می رسد احساس آرامش بیشتری داشته باشید.


از روان کننده استفاده کنید


این کار باعث می شود که هنگام استفاده از کاندوم احساس راحتی بیشتری داشته باشید و همچنین لذت جنسی را چند برابر کنید. خطر پاره شدن کاندوم خصوصا هنگام داشتن رابطه مقعدی زیاد است. بنابراین سعی کنید روان کننده را در قسمت خارجی کاندوم و یا اطراف واژن یا مقعد بمالید. اما توجه داشته باشید روان کننده را در داخل کاندوم نریزید چرا که این کار باعث از بین رفتن آن می شود.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.